Maak gratis een profiel aan

Relatieplanet voor zesde jaar op rij datingsite van het jaar

Persbericht Relatieplanet datingsite van het jaar

"Innovatie en meedenken met Nederlandse single sleutel tot succes"

28 november 2014 – Datingsite Relatieplanet.nl is gisteravond in The Harbour Club in Amsterdam voor de zesde keer op rij uitgeroepen tot populairste datingwebsite van het jaar. Dit jaar brachten ruim 946.529 mensen, voorafgaand aan de Website van het Jaar Awardshow, hun stem uit. De website van het jaar verkiezing is een initiatief van Metrixlab.

Dat de datingsite wederom in de prijzen is gevallen, komt niet onverwacht. Het afgelopen jaar heeft datingsite Relatieplanet een aantal waardevolle innovaties doorgevoerd. De website heeft een frissere en hedendaagse uitstraling gekregen en de meest gewenste functionaliteiten, het vinden en contacteren van singles, zijn gebruiksvriendelijker vormgegeven. Tevens is er een nieuwe datingapp gelanceerd, waarmee men altijd en overal kan zien of er nieuwe leuke singles online zijn. De 5 miljoenste inschrijving afgelopen juli, was de kers op de taart.

Ralph Kattenbeld, Communicatiemanager Relatieplanet, vertelt enthousiast over de benoeming: “We vinden het fantastisch dat zoveel singles en relatieplanetkoppels voor onze website hebben gekozen. Met hedendaags honderden datingsites en apps in omloop is dit, nu voor het zesde jaar op rij, een enorme waardering voor ons hele team. Het bewijst dat singles nog steeds met veel plezier voor Relatieplanet kiezen voor het vinden van een nieuwe relatie of waardevolle vriendschappen. Enige tijd geleden mochten we ons 200.000e succeskoppel feliciteren en ontvangen we de laatste jaren steeds meer trouw- en geboortekaartjes.”

Veilig daten

Datingsite Relatieplanet.nl weet zich continue te onderscheiden als een nuchtere, veilige en toegankelijke datingwebsite. Voor haar transparantie en goede klantenservice werd Relatieplanet eerder al beloond met het Keurmerk Veilig Daten, een initiatief van de Consumentenbond, S.E.R. en acht datingsites.

Meedenken met singles

Datingsite Relatieplanet biedt meer dan alleen een online datingplatform. De organisatie is een trendsetter als het gaat om het organiseren van evenementen voor singles. Zo organiseert zij al tien jaar succesvolle singlesfeesten en is dit in 2014 verder uitgebreid met goedbezochte singlesfeesten in het Oosten en Zuiden van Nederland. Tevens worden er regelmatig wijnproeverijen, dansworkshops, wandelingen en stedentrips georganiseerd.

Coaching in daten

Voor vragen kunnen members terecht bij de Datingcoach of op het datingweblog boordevol datingtips. Relatieplanet onderscheidt zich door sinds 2014 maandelijks gratis online trainingen te organiseren. Middels een livestream belicht Datingcoach Denise Janmaat alle facetten van het online daten.

Over de Website van het Jaar verkiezing

Website van het jaar verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Metrixlab. Het Nederlandse publiek kon ook dit jaar weer een stem uitbrengen en deed dat in grote getale. Dit jaar is er ruim 946529 keer gestemd.